Archiwum 2020 roku

Powrót

29 grudnia 2020 r. - Wernisaż wystawy poplenerowej „Pieniny 2020”

Jesienny plener fotograficzny w Pienińskim Parku Narodowym odbył się 28 września – 3 października 2020 roku. Spędziliśmy chwile pełne wrażeń w malowniczej wsi, Sromowce Niżne, w dolinie Dunajca rozkoszując się przepięknym widokiem na szczyty Trzech Koron. Podczas pięciu pracowitych dni, zmagając się z niezbyt przychylnymi warunkami atmosferycznymi wychodząc z założenia, że każda pogoda jest dobra, aby ustrzelić niepowtarzalną fotkę. Często nie szczędząc sił, w strugach deszczu pokonywaliśmy górskie przestrzenie malowniczych Pienin. Wróciliśmy zmęczeni, ale w dobrych humorach i zapełnionymi kartami pamięci w pliki zdjęć. Mamy zaszczyt zaprezentować efekt naszych artystycznych zmagań. Nie mogliśmy Państwa gościć na wernisażu wystawy w Multimedialnej Galerii Obrazu z uwagi na panującą epidemię koronawirusa. Zorganizowaliśmy otwarcie na miarę czasów. Zapraszamy do obejrzenia relacji z otwarcia wystawy, w której można było „uczestniczyć” tylko online. Życzymy miłych wrażeń.

16 października 2020 r. - Wernisaż wystawy fotografii Piotra Sadoczyńskiego, pt. "Z ULUBIONYCH GÓR"

Obostrzenia wynikające z panującej epidemii koronawirusa dotknęły i nas, organizatorów. Zmuszeni byliśmy do ograniczenia ilości osób na sali wystawowej. Nie była to komfortowa sytuacja, a tym bardziej przykra dla autora. Piotr poświęcił olbrzymią ilość czasu, zarywał noce, aby po pokonaniu często długiej drogi, znaleźć sie w odpowiednim miejscu o właściwym czasie.

Jak wynika z prezentowanych zdjęć doskonale wyczuwa pejzaż i to w szerokim tego słowa znaczeniu. Są to spojrzenia na monumentalne szczyty, na dolinki zasnute poranną mgiełką, czy pasma niekończącego się przedgórza Tatr, czy niższych Karkonoszy. "Najlepiej czuję się w górach, to mój żywioł" - mówi o sobie autor.

Ma szczególny dar do zapisywania tych ulotnych chwil na swój niekonwencjonalny sposób. Najchętniej podgląda świat o wschodzącym i zachodzącym świetle. Wymaga to wiele poświęcenia i determinacji, ale dzięki tym przymiotom fotografia Piotra ma w sobie olbrzymi potencjał.

Wystawa "Z ULUBIONYCH GÓR"

28 września - 3 października 2020 - Jesienny plener fotograficzny w Pienińskim Parku Narodowym

Pełne wrażeń chwile spędziliśmy w malowniczej wsi, Sromowce Niżne, w dolinie Dunajca rozkoszując się przepięknym widokiem na szczyty Trzech Koron.
Spędziliśmy tam pięć pracowitych dni zmagając się z niezbyt przychylnymi warunkami atmosferycznymi. Wychodząc z założenia, że każda pogoda jest dobra aby ustrzelić niepowtarzalną fotkę. Często nie szczędząc sił, w strugach deszczu pokonywaliśmy górskie przestrzenie malowniczych Pienin. Wróciliśmy zmęczeni ale w dobrych humorach i z zapełnionymi plikami zdjęć kartami pamięci, z wiarą, że zebrany materiał zaowocuje udaną wystawą fotograficzną.
Na ten czas chwalimy się reportażem ze zdarzeń na pienińskich szlakach.
Na wystawę poplenerową zapraszamy 12 grudnia 2020 r. do Multimedialnej Galerii Obrazu Wałbrzyskiego Ośrodka kultury.

Jesienny plener fotograficzny w Pienińskim Parku Narodowym

11 września 2020 r. – Otwarcie wystawy "ZNAKI CZASU EPIDEMII"

Każda wystawa Komisji Fotografii Krajoznawczej, w której mamy przyjemność uczestniczyć zapisuje się w naszych wrażeniach jako niezwykła, piękna, ciekawa, prezentująca wspaniały poziom artystyczny, poruszająca nasze zmysły i uczucia.

Ale ta jest zdecydowanie znamienna przez swoją nietypowość. Powstała w wyniku nieznanej nam ludziom dotąd sytuacji – wstrząsającej, bardzo emocjonalnej, smutnej, bolesnej wręcz tragicznej, ogarniającej ludzi na całym świecie.

To artystyczne przedsięwzięcie spełnia wielką misję społeczną.

• Przypomina trudny czas, który nadal trwa, pokazując zarazem człowieka i jego umiejętność trwania pomimo wszystko.
  • Daje przekaz odbiorcom, że uśmiech, optymizm, poczucie humoru i siła to cechy potrzebne do zwycięstwa z samym sobą, czyli własnymi słabościami.
  • Uwrażliwia nas na potrzeby i los drugiego człowieka i wspiera w dalszym trudnym czasie.

Wielkie słowa uznania i podziękowania za piękny pomysł, zaangażowanie w jego realizację oraz rozpropagowanie tematu w całej Polsce, należą się Przewodniczącemu KFK Alkowi Ziółkowskiemu oraz fotografom – artystom – członkom Komisji.

Również szczególne podziękowania należy skierować do Państwa fotografów z całej Polski za tak liczny udział w wystawie. Tym większa nasza satysfakcja, że jest to pierwsza wystawa podejmująca tematykę związaną z pandemią koronowirusa w Polsce.
Wielkie, serdeczne gratulacje!

Jadwiga Łozińska

Wystawa "ZNAKI CZASU EPIDEMII"

8 września 2020 r. - Otwarcie wystawy "MOJA FOTOGRAFIA, MOJA HISTORIA"

Dziś, w węższym, niż zwykle gronie – głównie Koleżanek i Kolegów z KFK oraz nielicznych naszych Sympatyków obejrzeliśmy VI wystawę, prezentującą twórczość fotograficzną naszych Pań. Barwnie, ciekawie i jakże różnorodnie przedstawiły One temat „Moja fotografia – moja historia”. Dla każdej z Nich inspiracją był inny wątek zaczerpnięty z życia. Od historii o niezwykłych krajobrazach, o przemijaniu ludzi, pokazanych poprzez okaleczone zębem czasu pamiątki, do ludzkich przeżyć - tych radosnych, wzniosłych, a nieraz tych, pełnych łez i goryczy. Autorki wystawy pozwoliły nam poznać to, co mają w sobie najbardziej prywatnego - Ich własną wrażliwość. Warto więc było ulec przez chwilę emocjom płynącym z fotografii, by móc ubogacić się w nowe, piękne doznania.

Jadwiga Łozińska

Wystawa "MOJA FOTOGRAFIA, MOJA HISTORIA"

16 lipca 2020 r. - Podsumowanie VIII Ogólnopolskiego Przeglądu Diaporam i Fotografii Cyfrowych PTTK

W Wałbrzyskim Ośrodku Kultury - Stara Kopalnia w Wałbrzychu, w godzinach późnowieczornych, odbyło się podsumowanie VIII Ogólnopolskiego Przeglądu Diaporam i Fotografii Cyfrowych PTTK. Mamy nadzieję, że to spotkanie w letni, lipcowy wieczór stało się dla naszych Gości odkrywcze i dało niezapomniane wrażenia. Zaprezentowaliśmy w wersji cyfrowej, zdjęcia zakwalifikowane do wystawy oraz te wyróżnione i nagrodzone. Czymś, co z pewnością pobudziło wyobraźnię widzów, bogacąc ich wrażenia była prezentacja diaporam - swoisty spektakl audiowizualny, w którym obraz wraz z muzyką, jako nierozerwalna całość, współgrały, pozyskując zachwyt i serca oglądających. Wszystkim fotografom krajoznawcom należą się gratulacje dla Ich wyjątkowej wrażliwości artystycznej, a słowa najwyższego uznania kierujemy do nagrodzonych i wyróżnionych w tradycyjnie już towarzyszącym tej imprezie konkursie.

Nagrody w dziale „ Fotografia” otrzymali:

• Aleksander Grabowski za zdjęcia "Poranna mgła" - Bieszczady (2014 r.)
  • Krzysztof Haase za zdjęcie pt. Krynica Morska (2019r.)

Nagrody w dziale „ Diaporamy” otrzymali:

• Wojciech Świeściak za diaporamę pt. "Byłem Gościem"
  • Alek Ziółkowski za diaporamę pt. "Zagubione w przestrzeni"

Ponadto Komisja Fotografii Krajoznawczej PTTK Oddział Ziemi Wałbrzyskiej postanowiła dodatkowo nagrodzić unikatowym albumem, który zawiera wszystkie zdjęcia przyjęte na VIII Przegląd, kolegów:

• Aleksandra Grabowskiego
  • Wojciecha Świeściaka

W tym roku mogliśmy liczyć jedynie na lokalnych sponsorów, gdyż ZG PTTK w ostatnim, trudnym okresie związanym z epidemią zaniechał działalności. Dzięki Dyrekcji Wałbrzyskiego Ośrodka Kultury i Zarządowi PTTK Oddziału Ziemi Wałbrzyskiej oraz wsparciu sponsora prezesa PTTK Romana Ludwiczuka udało się nam uhonorować tegorocznych laureatów. Kolejny Przegląd Fotografii Krajoznawczej PTTK przeszedł do historii, bogacąc nas fotografów w doświadczenie i satysfakcję, a naszych sympatyków w artystyczne emocje, dające osobliwe i ponadwymiarowe wyobrażenie świata i ludzi.

VIII Ogólnopolski Przegląd Diaporam i Fotografii Cyfrowych

26 czerwca 2020 r. - Wernisaż wystawy Kazimierza Szymeli pt. "Tunezja - kraj kontrastów".

W sali wystawowej Ośrodka Społeczno - Kulturalnego SM Podzamcze zaprezentowana została wystawa fotografii Kazimierza Szymeli pt. "Tunezja - kraj kontrastów". Autor z dużą wnikliwością ukazał problemy życia osad i wsi, ludzi w swych codziennych życiowych zmaganiach oraz beztroskę dzieci, które jak wszędzie znajdują swoje sposoby na zabawę i sport. Nie umykały jego uwadze wspaniałe pejzaże, czy zaczarowane wschody słońca muskające swym światłem dachy Beduińskich osad. W swej fotograficznej wędrówce bacznie przygląda się ludowej sztuce mieszkańców i opowiada o tym poprzez swoją fotografię.

Tunezja - kraj kontrastów

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia wystawy i zanurzenia się w klimat tego intrygującego kraju, kraju pełnego kontrastów.

21 lutego 2020 r. - Wernisaż wystawy Alka Ziółkowskiego pt. "Zagubione w przestrzeni" z okazji jubileuszy 70 urodzin autora

Był to piękny, wyjątkowy wieczór - przeżywaliśmy niesamowite emocje podczas Jubileuszu 70-lecia urodzin Alka Ziółkowskiego – człowieka niezwykłego, o bogatej osobowości, odbierającego świat z wyjątkową wrażliwością, w relacjach z ludźmi emanującego zawsze ciepłem, empatią i życzliwością.

Jego jubileuszowa wystawa „Zagubione w przestrzeni” jest najlepszym potwierdzeniem osobliwego talentu fotograficznego. Z każdego kadru przebija się do widza Polskość, poprzez niezwykły kunszt artystyczny ukazujący urokliwość zapomnianych ludowych kapliczek, wymowę ich kulturowego przekazu i niepospolitość ujęć, wydobywających z krajobrazu najsubtelniejsze jego wartości.

>Wernisaż wystawy Alka Ziółkowskiego

Benefis dostarczył wspaniałych wrażeń wszystkim gościom towarzyszącym tego wieczoru Jubilatowi. Poprzez multimedialny pokaz osobistych Alka fotografii, przygotowany przez Rafała Ślipka, obejmujący czas od lat dziecięcych po teraźniejszość pozwolił poznać się On jako radosne dziecko, przystojny młodzieniec, odpowiedzialny pracownik, wspaniały mąż, ojciec, dziadek, jak również turysta i fotograf – założyciel i przewodniczący KFK przy PTTK Oddziale Ziemi wałbrzyskiej, dzięki któremu osiągnięcia i sukcesy komisji znane są w całym kraju. Jego turystyczne poczynania, bardzo rozległe i zróżnicowane sięgają aż po odległy kontynent Ameryki, co uwidocznił na zaprezentowanych fotografiach w Multimedialnej Galerii Obrazu upamiętniających pobyt w Kanionie Kolorado.

W czasie jubileuszowego wieczoru, oprócz burzy kwiatów, słów gratulacji i życzeń, uścisków dłoni, pełnych szacunku spojrzeń bliskich i przyjaciół, z ust Żony Barbary wybrzmiały napisane na tą okazję wiersze od serdecznych Mu osób: Eli Rosickiej, Krzysztofa Kobielca, Jadzi Łozińskiej i Włodka Paluski.

>Benefis Alka Ziółkowskiego

W krótkim koncercie muzycznym wystąpił Aleksander Czajkowski w repertuarze na wiolonczelę oraz młode wałbrzyskie talenty wokalne w osobach Weroniki Wolańskiej i Kasi Wójcickiej. Taniec z ogniem dostarczył wieczornych wrażeń i odkrył przed publicznością relacje artystyczne Alka z zespołem Kamili Lepianki i Grupy Ognia "Impuls".

Lampka szampana, tradycyjne „100 lat”, wzruszenie w głosie Jubilata zakończyło tą pamiętną uroczystość, która pozwoliła wszystkim obecnym cieszyć się, wzruszać i być z Alkiem w tak szczególnych i ważnych dla Niego chwilach.

Całe wydarzenie organizacyjnie przygotowały i z perfekcją zrealizowały Justyna Drapała i Kamila Kołodziejczyk.